با این که مت کاتس مدیر اسپم گوگل اعلام کرده، که ما لینک های نوفالو را در رتبه بندی لحاظ نمی کنیم، اما من اعتقاد دارم که به صورت غیر مستقیم اثر خواهند گذاشت. سایت من 80 بار آزمایش شده است ، اما هیچکدام از آنها اسپم نبوده اند. در صورت هر گونه تخلف نسبت به قانون های لینک و بک لینک این الگوریتم ها متخلفین را شناسایی کرده اند و در نتیجه آنها را جریمه میکند و ارزش رتبه آنها را نیز پایین خواهد آورد. محتوای با کیفیت پتانسیل اشتراک گذاری و در نتیجه کسب بک لینک بالاتری دارند. همان طور که مشاهده می کنیم محتوای زیادی در این سایت وجود ندارد یا به عبارتی اصلا محتوا محور نیست و هنگامی که با mozbar لینک های آن را چک می کنیم، لینکی وجود ندارد. از طرفی در این روش شما لینک های سایت واید ( Sitewide ) دریافت خواهید کرد، به این معنی که لینک شما چون در سایدبار یا فوتر است، در تمام صفات سایت تکرار خواهد شد که البته این روش لینک سازی به خصوص برای سایت های تازه تاسیس اصلا مناسب نیست.

چک لیست سئو مناسب سایت های تازه تاسیس را از دست ندهید. این نکته را در ذهن داشته باشیم که لیست فاکتورهای یک لینک خوب به همینجا ختم نمیشود و شاید گوگل دهها فاکتور دیگر نیز داشته باشد. شما می توانید یک لیست از خبرنگاران و متخصصان حوزه فعالیت خود داشته باشید. اگر این اتفاق رخ دهد گوگل به نوعی شما و سایتتان را اسپم تشخیص داده و رتبه تان در گوگل به شدت افت می کند. اگر سئو خارجی سایت به درستی انجام نشده و اصول مربوطه در آن رعایت نگردد، سایت با افت رتبه مواجه شده و رتبه خود را از دست می دهد. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل به صورت پیوسته در حال تغییر هستند، تحقیقات نشان می دهد که گوگل عوامل خارجی که بر سایت تاثیر می گذارند را به صورت دقیق بررسی می کند و رتبه برای آن مشخص می کند. بهینه سازی برای عوامل رتبه بندی off-site شامل بهبود نتایج موتور های جستجو و درک کاربر از محبوبیت سایت، ارتباط، اعتماد و اقتدار سایت می باشد. اطلاق می شود تا با بهینه شدن سایت در صفحات نتایج جستجو به لینک های بالایی برسیم و کاربران زیادی را به سمت سایت بکشانیم اما سئو خارجی می خواهیم رتبه سایت خودمان را توسط شبکه های اجتماعی یا گرفت بک لینک بالا ببریم و در نتیجه سئو خارجی نیز افزایش مخاطبین را در پی خواهیم داشت.

محتوای سایت های زیادی به دست کاربران نوشته می شود و توسط آن ها به اشتراک گذاشته می شود و توانسته اند رتبه و جایگاه بالایی نیز کسب کنند. همچنین ممکن است پس از کسب رتبه دلخواه در گوگل، کار کردن بر روی سئو را فراموش کنید و دچار سقوط جایگاه شوید. البته دقت داشته باشید که دامین اتوریتی یکی از فاکتورهای سایت ماز MOZ است و ارتباطی با رتبه بندی سایت شما از نظر گوگل ندارد، ولی اغلبِ سایت هایی که دامین اتوریتی بالاتری دارند، جایگاه بالاتری نیز در نتایج به دست می آورند. مرجعیت و اعتماد بیشتر – علاوه بر موارد سئو داخلی و خارجی، گوگل اخیراً مفهوم Expertise ، Authority و Trustworthiness (EAT) را معرفی کرده است که نقش مهمی در رتبه بندی سایت ها و ارتباط مستقیمی با سئو خارجی دارد. همه این موارد در کنار هم به گوگل میگوید که سایت شما، مرجع، قابل اعتماد و برند است و میتواند بهترین گزینه برای نمایش به مخاطب هدف باشد.

بک لینک یکی از مهمترین گزینه ها در رشد و بهبود سئو در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل است. ، موتورهای جستجو ” لینک نوفالو” را معرفی کردند. الگوریتم Penguin: معرفی شده در سال ۲۰۱۲، این الگوریتم با بک لینک های بی کیفیت، مزرعه لینک ها و استفاده بیش از حد از انکر تکست هدف برای لینک ها مقابله کرد. به زبان ساده با این کار شما لینکی را معرفی میکنید ولی به آن اعتباری نمیدهید و آن را تایید نمیکنید. به عنوان مثال، اگر کسی این مقاله را دوست داشته باشد و آن را در سایت یا وبلاگ خود به اشتراک گذاشته و سپس لینکی به این مقاله بدهد، مانند این است که به موتورهای جستجو بگوید که این صفحه اطلاعات خوبی دارد. ساخت لینک، یک راه آسان برای دور زدن الگوریتم های موتور جستجو بوده و بسیاری از افراد با استفاده از روش های کلاه سیاه سعی میکنند تا تعداد زیادی بک لینک برای سایت خود ساخته و به این روش به سرعت به رتبه های بالای گوگل برسند. در نظر داشته باشید که عملکرد شما در سایر جنبهها بر روی سرعت بازدهی سایتتان تاثیر مستقیم میگذارد. دوباره می خواهیم کمی به عقب تر برگردیم ، درست زمانی که گوگل با روی کار آوردن الگوریتم پنگوئن در سال 2014 سعی کرد تا شبکه های عظیم PBN را از کار بندازد و با متخصصین خود بررسی دقیق تر داشته باشد.

از سال ۲۰۱۶ PBN اهمیت زیادی یافته و به دلیل کیفیت بالا و حساس بودن این نوع لینکسازی افراد کمی در این مورد آشنایی و تخصص دارند. که گوگل از این کار خوشش می آید و رتبه خوبی برای این مورد در نظر گرفته است. سئو خارجی را بیشتر با ایجاد بک لینک ها میشناسیم، اما تنها به این مورد ختم نشده و روش های بسیاری را شامل میشود که اگر آن ها را انجام دهید میتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو به صورت چشمگیری جا به جا کنید. همچنین با بهبود سئو تکنیکالِ سایت تان میتوانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا سایت شما را بهتر پیدا کرده و درک کنند. در اصل، با استفاده از این روش، با ایجاد لینک هایی به سایت خود، سعی می کنید تا آنجا که می توانید “رای بیشتری” جمع کرده تا بتوانید از رقبای خود پیشی گرفته و رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کنید.

با گذشت سالها، وب مسترها با استفاده از روش های مختلفی سعی در ایجاد بک لینک هایی برای سایت های خود کرده اند تا بتوانند رتبه سایت شان را افزایش دهند. در این روش شبکه ای از سایت ها یا وبلاگ های مختلف را در پلتفرم های متفاوت ساخته و در آن محتوای خوبی قرار میدهیم، سپس بعد از مدتی که این وبلاگ ها یا سایت ها کمی قدرت گرفتند میتوانید به محتوای سایت تان لینک بدهید. شما نباید قدرت وبلاگ ها را نادیده بگیرید و بایستی در سیستم های وبلاگدهی عضو شوید و محتوای خود را درج و آن لینک های طبیعی به سایت تان بگیرید. افزایش قدرت دامنه – هر چه تعداد لینک هایی که به سایت شما داده میشود بیشتر باشد، قدرت دامنه یا Domain Authority سایت تان هم افزایش پیدا خواهد کرد. لینک های داخلی راهی فوق العاده برای تبلیغ سایر مقالات یا بخش های سایت شماست! حتما عواملی به غیر از سئو داخلی وجود دارد. یکی از مواردی که بر روی سئو داخلی و خارجی تاثیر گذار است، موقعیت سرور است. یکی از مواردی که در خرید بک لینک مطرح می شود، دائمی یا موقتی بودن آن است.

اما در این روش لینک شما دائمی خواهید بود و دیگر نیازی نیست تا به صورت ماهانه لینک خود را تمدید کنید. توجه کنید که بهترین روش این است که بک لینک های طبیعی برای سایت خود به دست آورید، به این معنی که سایت های دیگر خودشان به شما لینک دهند، ولی خب این امکان حداقل در ایران به ندرت اتفاق می افتد و کسی همینجوری به شما لینکی نخواهد داد. هر چیزی که موتورهای جست و جو براحتی و با سرعت بیشتری در سایت شما مطالب مفید را به دست آورند. اگر بدون آگاهی کافی شروع به اجرای PBN کنید ، سایت شما به سرعت توسط Google جریمه و حذف می شود. رعایت سرعت لود شدن صفحات سایت که برای کاربر بسیار مهم است. در واقع هر چیزی که به بیرون از سایت ربط دارد و باعث تبلیغ سایت از بیرون برای جذب کاربر میشود را سئو خارجی میگویند.

گوگل در شناخت تکنیک های کلاه سیاه بسیار هوشمند شده است و با انتشار چندین به روزرسانی الگوریتمی، موفق به کنترل برخی از روش های کلاه سیاه ساخت بک لینک شده است. گوگل باهوش تر از آن است که بتوانید سرش را کلاه بگذارید و البته آن قدر هم باهوش نیست که نتوان با استفاده از برخی روش های کلاه خاکستری قوانین آن را دور زده و اقدام به ایجاد بک لینک برای سایت خود کرد. در واقع سایت هایی را با لینک سازی غیر طبیعی جریمه میکند که در طی همین روند غیر طبیعی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه اجرا شد. ✅ منظور از کلمات کلیدی در فرم سفارش چیست؟ البته در استفاده از کلمات کلیدی زیادهروی نکنید تا گوگل به شما اعتماد کند. با به کار بردن روش های سئو خارجی میتوانید مهارت، قدرت و اعتماد سایت تان را افزایش دهید. بسته به قدرت سایتی که میخواهید در آن رپورتاژ را منتشر کنید هزینه ها متفاوت خواهد بود. به مثال زیر دقت کنید که چطور به یک لینک تگ nofollow اضافه میشود.