[ad_1]

کاملاً واضح به نظر می رسد که هدف اصلی سیستم آموزشی ، آموزش است. در حقیقت ، در جمهوری با عملکرد خوب ، آموزش شهروندان آینده ضروری است. مثل توماس جفرسون اشاره شد، هنگام بررسی چگونگی محافظت از اصول قانون اساسی ، “مهمترین لایحه در کل قانون ما انتشار دانش در میان مردم است. هیچ مبنای مطمئن دیگری برای حفظ آزادی و سعادت ایجاد نمی شود. “امروز ، هنگامی که به نظر می رسد ایمانی به نهادهای متولی حفظ این آزادی وجود دارد لاغر شدنسخنان جفرسون بیش از هر زمان دیگری قابل پیش بینی به نظر می رسد.

سیستم ارزیابی جدید در سن دیگو منعکس کننده یک فرضیه اصلی تفکر چپ است که می توان همه تفاوت های نژادی در نتایج آموزشی را با وجود نژادپرستی در سیستم آموزشی خود توضیح داد.

به نظر می رسد در سالهای اخیر هدف آموزش عمومی فراموش شده است. مدارس دولتی هر چه کمتر “آموزش” می دهند و در عوض به طور فزاینده ای به عنوان ابزاری برای اهداف خاص خاص چپ عمل می کنند. ماه گذشته ، منطقه دانشگاه سن دیگو (SDUSD) اعلام کرد تعمیرات اساسی سیستم ارزیابی آن در تلاش برای مبارزه با “نژادپرستی” درک شده در روش های رتبه بندی آن است. ارجاع داده ها که تفاوت زیادی در پیشرفت تحصیلی بین گروه های قومی نشان داد ، با دانش آموزان سیاهپوست و اسپانیایی تبار نمره شکست خورده به مراتب بیشتر از همتایان سفیدپوست و آسیایی خود ، اعضای هیئت مدیره SDUSD تغییراتی را با هدف “متعادل سازی” نتایج دانشگاهی درون قومی تصویب کردند. ریچارد باررا معاون رئیس SDUSD گفت: “اگر واقعاً می خواهیم یک منطقه مدرسه ضد نژادپرستی باشیم.” اشاره شد“ما باید با چنین روشهایی روبرو شویم که سالها و سالها ادامه دارد.”

سیستم ارزیابی جدید از تنوع مد استفاده می کند “براساس استانداردهافلسفه ارزیابی که دانش آموزان را بر اساس آن ارزیابی می کندتسلط بر استانداردها“، بر خلاف میانگین سالانه محاسبه شده. بر اساس سیستم جدید ، معلمان دانش آموزان را بر اساس ارزیابی کلی از پیشرفت تحصیلی آنها ارزیابی می کنند ، نه بر اساس وظیفه به وظیفه ، که به دانش آموزان فرصت گسترده ای برای بررسی یا تجدید نظر در کار می دهد.

بحث این است به طور خلاصه توسط كاپان ، نويسنده Phi Delta و جو فلدمن ، حامي ارزيابي عدالت: ابزار كمي ارزيابي غير شخصي ، مانند تست استاندارد و ميانگين هاي سالانه ، نمونه هايي از “سوگيري هاي نهادي” است كه به طور ناعادلانه دانش آموزان اقليت را تبعيض مي دهد ، و منجر به کمبود کلاس آنها و پایین بودن نرخ اتمام دبیرستان.

تلاش های SDUSD در کالیفرنیا بی سابقه نیست. در اوایل سال جاری ، هیئت مدیره دانشگاه کالیفرنیا به اتفاق آرا رأی دهید برای پذیرش نیازی به آزمونهای ورودی بیشتر کالج مانند SAT یا ACT نیست و ادعا می کند که چنین الزامات استاندارد “به نابرابری در سیستم ما کمک می کند”. تفاوت در نتایج آزمون بین گروه های نژادی بود به صراحت نقل شده است به عنوان دلیل تصمیم گیری سیاست SDUSD نیز در آستانه رای گیری بحث برانگیز در کالیفرنیا ظاهر شد پیشنهاد 16، که اگر تصویب شود ، به م institutionsسسات دولتی و دولتی ، مانند دانشگاه ها و مدارس دولتی ، اجازه می دهد بر اساس نژاد ، جنسیت ، قومیت و غیره ، در تلاش بیشتر برای بازگرداندن برنامه های اعتبار سنجی ، تبعیض قائل شوند.

سیستم جدید درجه بندی در سان دیگو منعکس کننده a مشخصه فرض چپ فکر می کرد که همه نژادی است اختلافات در اثربخشی آموزشی می توان با وجود نژادپرستی در سیستم آموزشی خود توضیح داد. بنابراین این اختلافات باید از طریق سیاست های “ضد نژاد پرستانه” ، اصطلاحی که به طور فزاینده ای مترادف با کنارگذاشتن طبقه بندی کمی به نفع استاندارد طبقه بندی “عادلانه تر” است ، غلبه شود. خلاصه شده توسط آسائو یینگو ، دانشمند عدالت اجتماعی ، اظهار داشت که هر رتبه ای که عملکرد را با یک استاندارد ارزیابی کند – که یک استاندارد سفید برای طبقه متوسط ​​است – نژادپرستی را تقویت می کند.

منطق کاملاً واضح است: در صورت عدم وجود استاندارد کمی برای اندازه گیری نتایج تحصیلی ، هیچ تفاوت نژادی در پیشرفت تحصیلی وجود ندارد. اما تعیین دقیق اینکه کدام یک از اقدامات رتبه بندی را می توان نژاد پرستانه دانست ، دشوار است. به نوبه خود ، SDUSD نقل قول ها مجازات برای انجام کارهای دیرهنگام یا رفتار مخرب در کلاس ، زیرا این مجازات ها به طور نامتناسبی بر دانشجویان اقلیت تأثیر می گذارد. با این حال این مجازاتها خود نژادپرستانه نیستند. اگر واقعاً نژادپرستی دلیل مجازات نامتناسب بیشتر دانش آموزان اقلیت باشد ، نژادپرستی به عهده معلم است نه سیاست. همچنین نژادپرستی در عمل برای به دست آوردن میانگین نتایج کار در طول یک سال تحصیلی برای محاسبه نمره نهایی وجود ندارد. بنابراین ، از آنجا که SDUSD ادعا نمی کند معلمان آن به دلیل برخی از نفرت نژادی عجیب و غریب ، عمداً علیه دانش آموزان اقلیت تبعیض قائل شده اند ، به نظر نمی رسد سیستم درجه بندی تبعیض آمیز باشد.

اگر سیستم قبلی تبعیض قائل نبود ، مشخص نیست که چرا SDUSD معتقد است که دانشجویان اقلیت در سیستم جدید نمره دهی عملکرد بهتری دارند. توضیح بدبینانه تری وجود دارد. به نظر می رسد SDUSD به این واقعیت متکی است که بدون یک استاندارد کمی دقیق برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی ، معلمان کمتر در دانش آموزان ، به ویژه دانش آموزان اقلیت ، کوتاهی خواهند کرد ، زیرا بار کامل این تصمیم به عهده معلمان است. قضاوت آنها ، نه معیارهای غیرشخصی ، پاسخگو خواهد بود و کلیه اتهامات “نژادپرستی” یا “تبعیض” در ارزیابی صرفاً به معلم تحمیل می شود. بنابراین ، شاید از ترس اینکه متهم به نژادپرستی شود ، معلم احتمالاً از کنار دانش آموزان اقلیت عبور می کند. به نظر می رسد این بیشتر شبیه یک تاکتیک ارعاب است تا یک تلاش خالصانه برای مقابله با شیوه های ارزیابی تبعیض آمیز.

این تاکتیک ها نشان دهنده تغییر نگرش در نحوه درک سیستم مدرسه است. امروزه ، مدارس دولتی به طور فزاینده ای به عنوان وسایلی درک می شوند که از طریق آنها می توان تغییر در جامعه ایجاد کرد. آنها به سادگی کارخانه های دیپلم هستند که برای رسیدگی به موارد ادعایی نژادپرستی و نابرابری سیستمی طراحی شده اند. نقش آموزشی آنها تابع همین امر است. مهر و موم لاستیک آموزش و پرورش بیش از خود آموزش در اولویت است.

کتابخانه ی مدرسه.

کتابخانه ی مدرسه.

کاهش در کیفیت آموزش

اتحادیه تریبون سن دیگو تمام تلاش خود را کرد تا سعی کند توجیهی آموزشی برای سیستم ارزیابی جدید پیدا کند ، اختلافات که “[traditional] ارزیابی اغلب خودسرانه است و از معلمی به معلم متفاوت است. “به اندازه کافی منصفانه ، غیرمنطقی نیست که نیاز به انتظارات استاندارد داشته باشید. با این حال ، تصمیم با کنار گذاشتن اندازه گیری های کمی توانایی به طور کامل ، این استاندارد را به دست نمی آورد. در عوض ، یک رتبه بندی می کند. بیشتر خودسرانه ، اشاره به اندازه گیری پیشرفت تحصیلی فقط به هوی و هوس دلخواه معلم.

این فقط نوار را پایین نمی آورد. به طور کلی ایده وکالت را به چالش می کشد. ضرب المثل “میله” فقط تا آنجا که معلم تصمیم بگیرد وجود آن وجود دارد.

این فقط نوار را پایین نمی آورد. به طور کلی ایده وکالت را به چالش می کشد. ضرب المثل “میله” فقط تا آنجا که معلم تصمیم بگیرد وجود آن وجود دارد. و با فشار SDUSD برای دادن نمرات مثبت به دانشجویان اقلیت بیشتر ، عملکرد واقعی تحصیلی بسیار کمتر از این است که دانش آموز در کلاس شرکت می کند یا نمی کند. در عوض ، دستیابی به عدالت با در نظر گرفتن نمره ای که دانش آموز دریافت می کند ، در اولویت خواهد بود. دشوار است که بفهمیم چگونه این تغییر انتظارات دانش آموزان را از معلمانشان استاندارد می کند ، و حتی عملکرد علمی را بهبود می بخشد.

اما در واقع این هدف سیاست نیست بهبود عملکرد واقعی دانش آموزان دارای اقلیت که عملکرد کمتری دارند. در واقع ، سیستم جدید نمره دهی کاملاً بی کیفیت نسبت به کیفیت آموزشی که دانش آموزان می بینند بی تفاوت به نظر می رسد ، در عوض به سادگی می خواهد دانش آموزان مدارک لازم را که اکنون برای ورود به نیروی کار ضروری هستند ، آسان تر کند. در نهایت ، گرچه سیاست به دنبال از بین بردن تفاوت های نژادی در پیشرفت تحصیلی است ، اما لزوماً استانداردهای آموزشی را برای رسیدن به این هدف بهبود نمی بخشد. در واقع وجود دارد استدلال های قانع کننده برعکس نزول کردن استانداردهای آموزشی به طوری که دانش آموزان بیشتری قبولی دارند بدیهی است تشویق شوند. با این وجود ، آیا آموزش هایی که دانش آموزان از اقلیت ها می گیرند در واقع است؟ بهبود یافته، برای طرفداران سیستم ارزیابی جدید بی ربط است. آنچه واقعاً مهم است ، توزیع نژادی دیپلم است.

بدیهی است استدلال های شایسته سالاری در مورد اینکه چرا این یک ایده بد است ، حتی یک ایده غیراخلاقی است. بدیهی به نظر می رسد که چنین سیاستی ناگزیر به برابری وحشیانه منجر خواهد شد که در آن قدرت به طور فزاینده ای کاهش می یابد و انگیزه کمی برای پیشرفت تحصیلی وجود ندارد. نرخ تورم به طور طبیعی منجر به این امر خواهد شد و استانداردهای آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت و دانشجویان سخت کوشی رنج و سختی را متحمل می شوند. دانش آموزان اقلیت های پردرآمد که در غیر این صورت ممکن است از عملکرد تحصیلی خود بهره مند شوند ، از ضعف خاصی برخوردار خواهند شد ، زیرا نمرات برجسته آنها دیگر برجسته محسوب نمی شوند.

اتوبوس های مدرسه ای.

اتوبوس های مدرسه ای.

تعلیق نقش آموزش عمومی

نگران کننده ترین همه این مسیری است که به نظر می رسد نقش آموزش عمومی در حال تکامل است. همه ادعاهای آموزشی رد شده است. برای دانش آموزان ، سیستم مدارس دولتی اکنون چیزی بیشتر از حلقه ای نیست که باید از آن عبور کنند ، یک مراسم چهار ساله بزرگسالی ، نهادی که برای آموزش و آموزش شهروندان آمریکایی طراحی شده است. این “کاری است که شخص باید انجام دهد” و تجربه ای خالی از اهمیت تعلیمی آن را شکل می دهد. این یک بازاندیشی خام درباره هدف م institutionsسسات آموزشی است.

مدارک تحصیلی متوسطه ممکن است چند برابر شود ، اما معنی آنها دیگر متوقف خواهد شد.

علاوه بر این ، هدف از تحصیلات به طور فزاینده ای به عنوان یک فرعی از هدف دیده می شود مهندسی اجتماعی. سیاست SDUSD منعکس می کند یک نگاه پربار به طور فزاینده که نقش سیستم آموزش همگانی به عنوان ابزاری برای خدمت کردن است عدالت اجتماعی، به عنوان نهادی عمل می کند که از طریق آن می توان در جامعه تغییراتی ایجاد کرد. هدف این است که سیستم مدارس دولتی را به هدف بزرگتر جذب کنیم. مانند مدرسه آموزشی میلز کشورها، “رهبران موفق آموزشی … به طور فعال درگیر مسائل سیاسی از جمله نژاد ، طبقه ، هویت جنسیتی ، جنسی و توانایی هستند. کار معلم با آموزش درست و غلط دانش آموزان به پایان نمی رسد. “این دیدگاه بیشتر در تغییرات در برنامه درسی واقعیکه در آن مفاهیمی مانند “امتیاز سفید” که زمانی برای دانشگاه محفوظ بود اکنون در کلاسهای K-12 تدریس می شود ، و همچنین افزایش آموزش تراجنسی در مدارس ابتدایی

اقدام برای ایجاد تعادل در توزیع نژادی مدارک تحصیلی متوسطه ، با کنار گذاشتن معیارهای عینی اثربخشی آموزشی ، را می توان تلاشی برای مهندسی جامعه در راستای این نظریه عدالت اجتماعی دانست. به ناچار ، این تلاش ها برای ایجاد تغییرات اجتماعی از طریق سیستم آموزش عمومی به هزینه خود دانش آموزان خواهد بود. کنار گذاشتن استانداردهای آموزشی عینی ، اگرچه در تحریک پیشرفت تحصیلی ناتوان است ، اما فقط می تواند کیفیت کلی آموزش را – برای دانش آموزان از هر نژاد – کاهش دهد. مدارک تحصیلی متوسطه ممکن است چند برابر شود ، اما معنی آنها دیگر متوقف خواهد شد.

خط مشی هایی مانند تصویب شده توسط منطقه یکپارچه مدارس در سن دیگو در حال اجرا هستند در سراسر کشور تأسیس شده است، می توان انتظار داشت که هدف آموزش عمومی دگرگون شود. مدارس می توانند به سادگی به ابزارهای ایدئولوژی حکاکی شده تبدیل شوند که فقط “آموزش” می دهند تا وجود آنها را توجیه کنند.

[ad_2]

منبع: moshaverhe-news.ir