طبق برآوردها، وبسایت قدرتمند برندی مانند آمازون که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است بیش از ۳۰ درصد ترافیک آن از موتور جستجو تامین میشود، یعنی فروشگاه اینترنتی به بزرگی آمازون نیز وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده است. اقبال مردم به سمت خرید آنلاین چند برابر شده است و میزان ترافیک جذب شده از موتور جستجو نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به طور کلی کانال سئو برای برخی کسب و کارها لوکس محسوب میشود و ترافیک آنچنانی برای آنها ندارد، اگر ترافیکی هم وجود داشته باشد منجر به خرید نمیشود و در موارد دیگری بعضی کالاها یا خدمات از سوی کاربران سرچ نمیشوند یا کاربر قصد خرید از جستجو را ندارد و در کل توجیهی برای حضور در این حوزه ندارند.

مشاور سئو براساس وضعیت سایت، میزان انتظارات صاحب سایت، بودجه، حوزه رقابت وب سایت و … طبق صحبت های برخی از مسئولین شرکت گوگل، کسب و کارها برای کاربران محتوا تولید کنند و تلاش کنید که فضای وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر آن را دوست داشته باشد و نیاز کاربران را برآورده کنید. برای این که در یک شرکت بزرگ به عنوان متخصص یا مشاور سئو استخدام شوید، ابتدا لازم است که شرح وظایف سئوکار را بدانید. در چند کسب و کار که بنده مشاور این بیزنسها بودم حتی تا ۹۰ درصد ترافیک و سفارشهایشان از کانال سئو بود و کل کسب و کار روی یک وبسایت و ورودی گوگل میچرخید، ولی شرکتهای بزرگ حتی اگر قابلیت فروش اینترنتی ندارند بهتر است برای افزایش اگهی از برند از این کانال استفاده کنند.

بنابراین بهتر است کاربرانی که نیاز فوری به مشاوره دارند قبل از خرید اطلاع دهند تا اگر تایم مشاور آزاد بود خرید خود را انجام دهند. طراحی وبسایت باید به گونهای باشد که متناسب با نیاز کاربران و همچنین کسبوکار مربوطه باشد. آیا یک متخصص سئو به تنهایی میتواند برای عملکر یک وبسایت در موتورهای جستجو اثرگذار باشد؟ گفتنی است سایت های گردشگری نیز ترافیک بسیار بالایی از سمت گوگل دریافت می کند و ورود به کانال سئو به شدت برای این سایت ها پربازده است. البته ناگفته نماند که صرفا طراحی یک سایت برای فروشنده، آوردهای بههمراه ندارد و صاحب کسب و کار باید به دنبال راهی برای افزایش ترافیک وبسایت خود باشد.

در حال حاضر اکثر کسب و کارها حتی فروشندگان جزء و بازاریان سنتی نیز با توجه به استقبال مردمی از فروش اینترنتی دارای وبسایت یا به دنبال طراحی وبسایت هستند. در نظر گرفتن موارد پایه در مبحث برندسازی یک کسب و کار از طریق ایجاد آگاهی از برند، اعتبار و رؤیت پذیری آنلاین. همین مشاور برای یک سایت در حال کار میتواند اقدامات و پیشنهادات کاملا متفاوتی را ارائه نماید.

مشاور SEO شما باید بتواند به شما را در انجام امور سایت، راهنمایی داده و آن را آماده کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو نماید. از دیگر اهداف فست سئو در ارائه مشاوره سئو ، اینست که بدانید فست سئو از چه روشی برای سئو سایت استفاده می نماید؟ با این حال، اشتباهات متعددی وجود دارد که بسیاری از افراد در حین انتخاب شرکت سئو مرتکب می شوند. زمانی که صحبت از انتخاب یک شرکت سئو برای مدیریت امور بهینه سازی سایت به میان می آید، معیارها و فاکتورهای متعددی به ذهن ما خطور خواهد کرد. مدتی است که درگیر بررسی محتواهای فارسی و انگلیسی موجود درباره سئو هستم.

اهمیت این همکاری را می توان با این مثال بهتر درک کرد.

کار یک مشاور سئو خوب دقیقا همین است که با بررسی و آنالیز رقبای شما، بهترین استراتژی را برای سایت شما تدوین کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید به نتیجه برسید. برای مثال جمع آوری تعداد بک لینک های وب سایت و همچنین بررسی معتبر یا غیر معتبر بودن آنها از این موارد میباشد. یک مشاور سئو به شما خواهد گفت که چه نوع دامنه ای می تواند برای وب سایت شما بهتر و بهینه تر باشد. اهمیت این همکاری را می توان با این مثال بهتر درک کرد. برای اهمیت سئو برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی میتوانم از آمازون برای شما مثال بزنم.

بنابراین در صورتیکه صاحب یک کسبوکار یا یک سئوکار هستید و نیاز به مشاوره سئو دارید، میتوانید طی جلسات تک جلسهای مشکل خود را در زمینه سئو رفع نمایید. اگر شما محتوای نوشتاری کاربر پسند برای یک وبسایت تولید کنید، بطوری که این محتوا نیاز کاربر را مرتفع کند، سئو میتواند به عنوان یک کانال بازاریابی باعث افزایش بازدید از محتوا شود و از این طریق به هدف موردنظر خود برسید و قیف بازاریابی کسب و کار را کوتاهتر کنید.

داشتن مشاوره سئو حرفه ای برای وب سایت ها از مزیت رقابتی بالایی برخوردار است. یک مشاور سئو با تجربه پس از دریافت پاسخ سوالات بالا، بروی سایت شما آنالیزی از نظر محتوا، سئو درونی و سئو خارجی انجام می دهد که درک درستی از وب سایت شما داشته باشد. در رابطه با روش اول باید گفت، برای اینکه بخواهید خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت را خودتان بر روی سایت پیاده سازی کنید، باید آموزش های لازم در این زمینه را دریافت نمایید. سئو یک کار تیمی است و یک متخصص سئو به تنهایی نمیتواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

مطمئن باشید یک شرکت سئو نمی تواند به شکل یک متخصص سئوی درون سازمانی از منابع و امکانات شما استفاده کند. انتخاب یک شرکت سئوی مناسب مانند هر انتخاب دیگری می تواند تنش زا و چالش برانگیز باشد، به خصوص برای افرادی که آشنایی چندانی با مفهوم بازاریابی موتورهای جستجو ندارند. در مقاله امروز قصد دارم برایتان توضیح دهم که در زمان انتخاب یک شرکت سئو یا متخصص سئو باید به چه نکاتی توجه داشته باشید و از چه اشتباهاتی دوری کنید.

پیشنهادی برای ورود علاقمند سئو به این عرصه دارید؟ با شیوع کرونا و روی آوردن کسب و کارها به ایجاد وب سایت و فروشگاه های اینترنتی ظرفیت بسیاری برای ورود متخصصین سئو ایجاد شده است. در این صورت ورود به کانال سئو را برای چه کسب و کارهایی پیشنهاد میکنید؟ در واقع مدیران وب سایت ها هزینه ای را در این باره پرداخت می کنند تا دانش خود را در زمینه سئو و راهکارهای آن بیشتر نمایند. عدم همکاری این دو تیم مانند آن است از شما درخواست کنند با یک قاشق چاه نفت بکنید.