در زانتیا مسیر ترمزهای جلو و عقب کاملاً از هم مجزا میباشند و این دو ترمز بهصورت مستقل از یکدیگر عمل مینمایند. سیستم تعلیق کارآمد زانتیا در همکاری با موتور توانمند ۲ لیتری، رانندگی بسیار هیجان انگیز و لذت بخشی را به ارمغان می آورد که به جرات می توان گفت در هیچ یک از خودروهای با قیمت مشابه دیده نمی شود. تصمیم گرفتیم این 2 را به عنوان گزینه هایی همچنان مقرون به صرفه و هیجان انگیز در بازار خودروهای دست دوم معرفی کنیم. در این مدل از سامانه چهارچرخ متحرک و همچنین موتور XU9J4 سیتروئن بی ایکس رالی استفاده شد ولی بر طبق قوانین رالی در سال ۱۹۹۳ نمیتوانستند برای این مدل از سامانه تعلیق اکتیوا استفاده نمایند. گفته شده است تنها در سال ۱۳۸۸ تعداد ۴۰۰۰ دستگاه از این خودرو از انبارهای شرکت سایپا خارج شده و به دست مشتریان پروپاقرص آن در سراسر کشور رسیده است.با گذشت بیش ازده سال از توقف همکاری شرکت سیتروئن و سایپا درتولید خودروی زانتیا هنوز اکثر قریب به اتفاق خودروهای ساخته شده ،درجاده های کشور در حال تردد هستند درحالی که به تدریج قطعات یدکی و مورد احتیاج آنها در بازار کمیاب و گاه نایاب می شود. که در بسیاری از فروشگاه های آنلاین و سنتی کشور محصولات این شرکت همچون تسمه تایم دایکو زانتیا با قیمت های مناسب عرضه میشود.

اما فرمان نرم و دقیق به همراه آیینههای بزرگ با زاویه دید مناسب و سنسورهای فصله سنج و دوربین دید عقیب، رانندگی با وراکروز را آسان کردهاند. این تسمه نیروی چرخشی موتور را به دینام پمپ، فرمان هیدرولیکی، کمپریور کولر میرساند. موتور پژو پارس سال همان XU7JP موتور پژو-سیتروئن است که در اروپا با نام LFZ و در ایرانL3 خوانده میشود،L3 یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با سوخت رسانی انژکتوری است که میل سوپاپ آن بر روی سرسیلندر بوده و یا به اصطلاحی OHC است که دارای ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن در متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. ئیالاکس دارای تایر ۱۸۵/۶۵ R15 است یعنی رینگ ۱۵ اینچ دارد که خودرو بالاتر میایستد.و همچنین در مدل پارس LX نیز دارای رینگ آلمنیومی می باشد. موتوری پرقدرت تر که ۱۶ سوپاپ دارد (همان موتور پژو 206 تیپ 5) با ترمزهای دیسکی در چرخهای عقب همانند چرخهای جلو است اما بر خلافELX دارای ABS و EBD نیست. سیستم ترمز در چرخهای عقب از نوع دیسکی و در چرخهای جلو دیسکی خنکشونده است و از سیستمABS بهره میبرد. پرادو با بهره گیری از سیستمهای کمکی حرکت، نظیر کلید شروع حرکت با دنده ۲، دنده کمک، سیستم تنظیم ارتفاع، قفل دیفرانسیل و البته سیستم چهار چرخ متحرک، از قابلیت آافرود بالایی برخوردار است و همهاینها، در کنار موتور پرقدرت، سواری دلچسبی را برایش به ارمغان آوردهاند.

صندلیهای سانتافهاندکی سفت هستند اما از فضای خوب و راحتی بهره میبرند. میتوان راحتی سوار آن را با مزدا ۳۲۳ در یک سطح ارزیابی کرد. برای همین در سرعتهای بالا و پیچها مطمن تر نشان میدهد و از هندلینگ مناسبی برخوردار است. زانتیا خودرویی است که با 3 چرخ هم میتواند حرکت کند و سیستم تعلیق هیدرونیوماتیکی آن تا ۳۰ سانتیمتر تغییر ارتفاع میدهد. تندر 90 در بازار قیمتی حدود 123 میلیون تومان دارد و به نوعی در کنار خودروهای بین 100 تا 150 میلیونی قرار می گیرد، در این بازه قیمت رقابت خودرو ها به دلیل حضور خودروهای چینی در بازار رقابت بسیار جذابی وجود دارد. پارس ELX در ابتدای تولید با نام پارس اِگزک که مختصر executive بمعنی خودروی مدیران است تولید و به بازار عرضه شد(نامی که در کنار گلگیر خودروهای زانتیا به چشم می خورد)، که با تولید بیشتر و افزایش تقاضا به ئیالاکس تغییر نام یافت.

ظاهری جذاب و زیبا با چهره نسبتا خشن که بیشتر مورد علاقه مصرف کنندگان قرار گرفت.این خودرو در روزهای اول با عنوان داخلی X9 تولید و سپس با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد ولی بدلیل مشکلات مالکیت معنوی چندی بعد به پژو پارس تغییر موتور زانتیا نام داد. همه ی آپشنهای پارس نیست بلکه غیر از آپشن های نام برده بالا خیلی آپشن دیگر دارد. این خودرو به واسطه استفاده از پیشرانهای 1.8 لیتری که پیشتر روی سیتروئن زانتیا مورد استفاده قرار گرفته بود و همچنین نصب چند آپشن بیشتر مانند گرمکن صندلی، در بین عموم به «پژو پارس زانتیایی» معروف شد. یکی از موضوعاتی که میتوان آن را یک امتیاز و ویژگی در نظر گرفت، نصب بسیار راحت این قطعه است که شما میتوانید از آن بهراحتی استفاده کنید، همچنین میتوانید به هرجایی که اگزوزسازی خودرو انجام میشود، رفته و نصب این قطعه را انجام دهید. شتابگیری و چابکی زانتیا در حرکت قابلتحسین است و سواری نرم و هندلینگ عالی آن جای هیچ گلهای را باقی نمیگذارد. زانتیا یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ را در دل خود جای داده که قادر است ۱۳۵ اسببخار قدرت تولید کند. وجود امکاناتی نظیر برفپاککنهای اتوماتیک، تهویه نیمهاتوماتیک و قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان که این روزها به امکاناتی رایج در خودروها تبدیل شدهاند، نسبت به دوره ساخت زانتیا جالب توجه هستند و هنوز هم نظر خیلیها را به خود جلب میکنند.